Träningstips

Uppladdning:

För att man ska få ut maximalt av tränignen så måste man ladda upp med bra mat förre träningen. Helst ska man ha käkat en timme innan man drar i väg och tränar. Sömnen är också viktig för att man ska få ut det man vill av träningen. Planering: Tror den vanligaste ursäkter för att inte träna är att man inte har tid. Det är i min värld också den sämsta ursäkten som finns. Har man inte tid till att träna får man helt enkelt ta sig tid. Det är ändå din egna hälsa det handlar om din framtid. För det vi gör i dag skapar förutsättningar för att vi ska leva ett långt liv i välfärd. Fokus: För mig är det viktigt att vara fokuserad när jag tränar, att släppa det som är runtomkring. För mig är träning ett sätt att bryta av vardagen. Om man tex haft en jobbig dag i skolan eller på jobbet så kan det vara bra att ta ut sin energi på något. Gör din egna grej: Försök hitta en träningsform som du själv tycker om. Är det roligt så går allting mycket lättare. Kolla inte så myckt på vad andra gör, våga gå din egna väg. Envishet: Det kommer inte alltid vara roligt att träna, det finns alltid dagar då man bara vill lígga kvar i sängen och bara sova. Dagar då det bara tar i mot att dra i väg. Det är då man måste koppla på envisheten och faktiskt ta sig i väg. Kan lova att känslan som man får när man sedan är tillbaka är grym. Målsättning: Sätt upp ett mål och gärna flera delmål på vägen. Om du sätter ett långsiktigt mål men samtidigt ett antal delmål så har du dels något att kämpa för över en längre tid men även något inom räckhåll som håller motivationen uppe. Motivation:
Hitta något som gör det motiverad till att träna. För mig är musiken väldigt viktig, den varierar beroende på träning och humör men det är alltid sådan musik som får mig att orka lite till när orken börjar ta slut. Något annat som ger visa motivation är snygga träningskläder. Tillsist vill jag bara säga att man ofta orkar mycket mer än man tror. Det gäller bara att intala sig själv att man är bra på det man gör. Man ska inte jämföra sig med andra utan se sina egna framsteg. Vi är alla individer på olika nivåer och med olika förusättningar. Det som är lätt för någon kan vara världens tuffaste utmaningen för någon annan. Det gäller bara att våga vara nöjd över det framsteg man gör. Du tränar enbart för din egen skull och för din egen framtid!

Elin Burman
Lev livet i dag för i morgon kan det vara för sent.
Alltid sakna aldrig glömma.


Gillar

Kommentarer

MATILDA,
så bra tips! :)
matildays.forme.se
IP: 82.99.3.229